Tweefactorauthenticatie: Back-up tokens

Tweefactorauthenticatie is verplicht ingesteld voor al onze professionele accounts. We maken hierbij gebruik van een Authenticator-app die je op je telefoon moet installeren. Deze authenticator app maakt tokens voor je aan om mee in te loggen.

Voor cliënten is tweefactorauthenticatie niet verplicht, maar zetten wij dit op verzoek voor je aan.

Het kan natuurlijk gebeuren dat je je telefoon een keer niet bij je hebt of dat die kapot is en je toch snel moet kunnen inloggen op het platform. In dat geval kun je gebruikmaken van back-up tokens.

Back-up tokens genereren

Om back-up tokens te genereren log je eerst in op Therapieland of Gezondeboel.

Een blauwe knop met de tekst Mijn tokens.

Ik log in als behandelaar

Klik rechtsboven op de naam van je organisatie en kies in het uitklapmenu voor ‘instellingen’. Klik daarna op ‘mijn tokens’ onder het kopje ‘tweefactorauthenticatie’. Dit opent een pop-up scherm waarin vijf back-up tokens worden getoond. Kopieer de tokens of schrijf ze over. Bewaar ze op een veilige plek.

Ik log in als cliënt

Klik rechtsboven op het blauwe Profiel-icoontje en kies in het uitklapmenu voor 'instellingen’. Klik daarna op ‘mijn tokens’ onder het kopje ‘tweefactorauthenticatie’. Dit opent een pop-up scherm waarin vijf back-up tokens worden getoond. Kopieer de tokens of schrijf ze over. Bewaar ze op een veilige plek.

Een schermafbeelding met een voorbeeld van een aantal back-up tokens.

Extra back-up tokens genereren

Als je back-up tokens op zijn, kun je nieuwe aanmaken door op de blauwe knop met "Genereer extra" te klikken. 

Back-up tokens gebruiken

Je kunt de tokens gebruiken door bij het inloggen op de grijze knop ‘Gebruik back-up token’ te klikken. Je kunt hierna één van de tokens invullen. Dit token is daarna niet nog een keer te gebruiken; elk token werkt maar één keer!

Een schermafbeelding van de inlogpagina met de link Gebruik backup token en een blauwe knop met de tekst Inloggen.

Tweefactorauthenticatie instellen

Je eerste vijf back-up tokens krijg je nadat je tweefactorauthenticatie succesvol hebt ingesteld. Om tweefactor in te stellen voor jouw account moet je een aantal stappen doorlopen. Deze stappen beschrijven we in dit artikel: Tweefactorauthenticatie instellen

Heb je problemen met het instellen of het gebruik van tweefactorauthenticatie? Dan bieden we in dit artikel een aantal oplossingen: Tweefactorauthenticatie oplossingen

Het antwoord op jouw vraag niet gevonden?

Klik op de blauwe Support knop om contact met ons op te nemen, of stuur ons een mail via info@therapieland.nl of info@gezondeboel.nl Je kunt ons natuurlijk ook telefonisch bereiken, op werkdagen tussen 9.00 en 17.00u via 020-7712848 voor Therapieland of via 020-8545108 voor Gezondeboel.