Tweefactorauthenticatie is verplicht ingesteld voor al onze professionele accounts. We maken hierbij gebruik van een Authenticator-app die je op je telefoon moet installeren. Deze authenticator app maakt tokens voor je aan om mee in te loggen.
Voor cliënten is tweefactorauthenticatie niet verplicht, maar zetten wij dit op verzoek voor je aan.
Het kan natuurlijk gebeuren dat je je telefoon een keer niet bij je hebt of dat die kapot is en je toch snel moet kunnen inloggen op het platform. In dat geval kun je gebruikmaken van back-up tokens.
Back-up tokens genereren
Om back-up tokens te genereren log je eerst in op Therapieland of Gezondeboel.
Ik log in als behandelaar
Klik rechtsboven op de naam van je organisatie en kies in het uitklapmenu voor ‘instellingen’. Klik daarna op ‘mijn tokens’ onder het kopje ‘tweefactorauthenticatie’. Dit opent een pop-up scherm waarin vijf back-up tokens worden getoond. Kopieer de tokens of schrijf ze over. Bewaar ze op een veilige plek.
Ik log in als cliënt
Klik rechtsboven op het blauwe Profiel-icoontje en kies in het uitklapmenu voor 'instellingen’. Klik daarna op ‘mijn tokens’ onder het kopje ‘tweefactorauthenticatie’. Dit opent een pop-up scherm waarin vijf back-up tokens worden getoond. Kopieer de tokens of schrijf ze over. Bewaar ze op een veilige plek.
Extra back-up tokens genereren
Als je back-up tokens op zijn, kun je nieuwe aanmaken door op de blauwe knop met "Genereer extra" te klikken.
Back-up tokens gebruiken
Je kunt de tokens gebruiken door bij het inloggen op de grijze knop ‘Gebruik back-up token’ te klikken. Je kunt hierna één van de tokens invullen. Dit token is daarna niet nog een keer te gebruiken; elk token werkt maar één keer!
Tweefactorauthenticatie instellen
Je eerste vijf back-up tokens krijg je nadat je tweefactorauthenticatie succesvol hebt ingesteld. Om tweefactor in te stellen voor jouw account moet je een aantal stappen doorlopen. Deze stappen beschrijven we in dit artikel: Tweefactorauthenticatie instellen
Heb je problemen met het instellen of het gebruik van tweefactorauthenticatie? Dan bieden we in dit artikel een aantal oplossingen: Tweefactorauthenticatie oplossingen
Het antwoord niet gevonden?
Stuur ons jouw vraag via info@therapieland.nl of info@gezondeboel.nl.
Je kunt ons natuurlijk ook telefonisch bereiken, op werkdagen tussen 9.00u en 17.00u, via 020-7712848 voor Therapieland of via 020-8545108 voor Gezondeboel.