Of beeldbellen goed werkt is afhankelijk van een aantal factoren. Hieronder vind je de meestvoorkomende problemen.
Voorbereiding beeldbellen
Door gebruik te maken van de juiste browser en deze regelmatig te updaten voorkom je een hoop problemen. Wij raden Google Chrome of Microsoft Edge aan. Je kunt zien of er een update beschikbaar is door te klikken op de drie puntjes rechts bovenin. Als hier niks over een update staat, ben je helemaal up-to-date!
Instellingen testen
Voordat je een beeldbelgesprek in gaat heb je de mogelijkheid om instellingen te testen. In de uitnodigings- of bevestigingsmail die je hebt ontvangen staat een link naar een hardwaretest waarmee je de instellingen van jouw camera en microfoon kunt testen. Of klik op onderstaande afbeelding om de test te starten.
Geen beeld en/of geen geluid
Klik op Toestaan om jouw browser toestemming te geven om gebruik te maken van je microfoon en camera.
Als je geen toegang hebt verleent of als de browser geen toegang krijgt verschijnt deze melding:
Als je wel toegang hebt verleent maar toch deze melding blijft zien, of een volledig wit scherm kan het een van de volgende oorzaken zijn:
- Je webcam is al in gebruik in een ander programma. Sluit daarom alle andere programma's die gebruik maken van je webcam.
- Een anti-virus of ander programma blokkeert de toegang. Dit kun je controleren in de instellingen van deze programma's.
- De camera zelf heeft een probleem. Dit kun je controleren door de camera te testen in de camera app van jouw apparaat.
Netwerk
-
- Ga naar de website https://weseedo.speedtestcustom.com/ en klik op de button 'go'
- Bekijk de volgend waardes, als deze lager zijn dan de ondergrens dan kan dat resulteren in een slechte verbinding.
- PING ms: als deze waarde hoger ligt dan 50 ms dan kan dat resulteren in haperend beeld en geluid of beeld en geluid dat niet synchroon loopt.
- Download Mbps: de minimale waarde is 2 Mbps. Hoe hoger deze waarde hoe beter uw verbinding is.
- Upload Mbps: de minimale waarde is 2 Mbps. Hoe hoger deze waarde hoe beter uw verbinding is.
Meer lezen over beeldbellen via ons platform?
Het antwoord niet gevonden?
Stuur ons jouw vraag via info@therapieland.nl of info@gezondeboel.nl.
Je kunt ons natuurlijk ook telefonisch bereiken, op werkdagen tussen 9.00u en 17.00u, via 020-7712848 voor Therapieland of via 020-8545108 voor Gezondeboel.