Tweefactorauthenticatie: Herstelcodes

Tweefactorauthenticatie is verplicht ingesteld voor al onze professionele accounts, voor cliënten is dit niet standaard maar zetten wij dit op verzoek voor je aan. We maken hierbij gebruik van een Authenticator app die je op je telefoon moet installeren, die tokens voor je aanmaakt om mee in te loggen. Het kan natuurlijk gebeuren dat je je telefoon een keer niet bij je hebt of dat die kapot is en je toch snel moet kunnen inloggen op het platform. In dat geval kun je gebruikmaken van herstelcodes.

Herstelcodes genereren

Om herstelcodes te genereren log je eerst in op Therapieland of Gezondeboel.

Ik log in als professional

Klik rechtsboven op ‘Mijn profiel’ en in het uitklapmenu nogmaals ‘Mijn profiel’. Klik daarna op ‘Wijzig’ onder het kopje ‘Instellingen voor authenticatie in twee stappen’.

Ik log in als cliënt

Klik onderaan op je dashboard op de oranje tegel ‘Profiel’. Klik daarna op de blauwe link ‘2 factor authenticatie instellingen’.

Herstelcodes weergeven

Klik op de blauwe link ‘Herstelcodes weergeven’.

Afbeelding met schermafbeelding
Automatisch gegenereerde beschrijving

Herstelcodes aanmaken

Klik op de groene knop ‘Genereer herstelcodes’. De herstelcodes worden gegenereerd zoals je hieronder in de afbeelding kunt zien. Je kunt deze pagina printen en de tokens voor jezelf ergens op een veilige plek bewaren. Hierdoor hoef je niet telkens je telefoon paraat te hebben.

Herstelcodes gebruiken

Je kunt de tokens gebruiken door bij het inloggen op de oranje knop ‘Gebruik herstelcode’ te klikken. Je kunt hierna één van de tokens invullen. Dit token is daarna niet nog een keer te gebruiken, elk token werkt maar één keer!

Afbeelding met schermafbeelding
Automatisch gegenereerde beschrijving

Tweefactorauthenticatie instellen

Je eerste 5 herstelcodes krijg je nadat je tweefactorauthenticatie succesvol hebt ingesteld. Om tweefactor in te stellen voor jouw account moet je een aantal stappen doorlopen. Deze stappen beschrijven we in dit artikel: Tweefactorauthenticatie instellen

Heb je problemen met het instellen of het gebruik van tweefactorauthenticatie dan bieden we in dit artikel een aantal oplossingen: Tweefactorauthenticatie oplossingen

Het antwoord op jouw vraag niet gevonden?

Klik op de blauwe Support knop om contact met ons op te nemen of stuur ons een mail via info@therapieland.nl of info@gezondeboel.nl.
Je kunt ons natuurlijk ook telefonisch bereiken, op werkdagen tussen 9.00 en 17.00u via 020-7712848 voor Therapieland of via 020-8545108 voor Gezondeboel.

Gewijzigd op:Vr, 20 Mei, 2022 at 4:54 PM

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.