Handleiding vragenlijsten

Als je een vragenlijst gaat versturen aan iemand heb je verschillende opties. Je kunt een nieuwe cliënt aanmaken, een bestaande cliënt selecteren, een vragenlijst versturen aan een informant of aan jouzelf en ook meerdere vragenlijsten tegelijk versturen. Nadat een vragenlijst is ingevuld kun je binnen het platform de uitslag bekijken of eventueel de resultaten downloaden. We lopen hier alle mogelijkheden met je door.

Vragenlijst versturen

Log in en klik op het paarse vragenlijsten icoontje. Klik daarna op 'Nieuwe vragenlijst'.

Cliënt selecteren of aanmaken

Als een cliënt al een account heeft dan kun je dat selecteren, of je kunt klikken op 'maak een nieuwe cliënt aan'. Indien een cliënt geen eigen e-mailadres heeft, bijvoorbeeld een jong kind, dan kun je de optie 'Geen eigen e-mailadres' aanvinken. In dit geval wordt het verplicht om geboortedatum en BSN in te vullen. Let er op dat je wel nog steeds een e-mailadres in moet vullen hier, bijvoorbeeld van een ouder. De optie 'Geen eigen e-mailadres' zorgt ervoor dat de informatie over de cliënt niet gekoppeld wordt aan het ingevulde e-mailadres. Dit is niet hetzelfde als de optie om de vragenlijst in te laten vullen door een informant. Als een vragenlijst moet worden ingevuld door iemand anders moet je dus twee keer een e-mailadres invullen, voor de cliënt èn voor de informant.

Laten invullen door iemand anders

Sommige vragenlijsten moeten door een informant, zoals een ouder, partner of leerkracht worden ingevuld over de cliënt. In zo'n geval kun je klikken op 'Laten invullen door iemand anders' en vul je de naam, het e-mailadres en de relatie die deze persoon heeft tot de cliënt in in het formulier dat verschijnt. Let er op dat als je aangeeft dat een cliënt geen eigen e-mailadres heeft het niet voldoende is om alleen een e-mailadres in te vullen voor de informant. Ook voor de cliënt moet een e-mailadres worden ingevuld, je kunt hierbij dan aangeven dat het e-mailadres bij iemand anders hoort door 'Geen eigen e-mailadres' aan te vinken in het formulier met de gegevens van de cliënt.

Vragenlijst kiezen

Kies de vragenlijst die je wil versturen. Wanneer je meerdere vragenlijsten tegelijk wil versturen kun je een volgende vragenlijst toevoegen door op 'Voeg nog een vragenlijst toe voor deze cliënt'. Als je vaak dezelfde vragenlijsten stuurt kun je deze set opslaan en een naam geven door te klikken op 'Sla de combinatie van vragenlijsten op als een herbruikbare set'. Als je op 'Nieuwe vragenlijst' klikt kun je kiezen voor 'bestaande set gebruiken'. Hier krijg je de optie set wijzigen, gebruiken of wijzigen.

Vragenlijst invullen

Cliënt

Je cliënt ontvangt via e-mail een uitnodiging van Therapieland om de vragenlijst in te vullen. Via de blauwe knop in de e-mail wordt de cliënt naar de online vragenlijst geleid. Er volgt een korte introductie waarna de cliënt de vragenlijst kan starten.

Tip: Een cliënt kan de vragenlijst tussentijds pauzeren. De voortgang in de vragenlijst wordt opgeslagen als er naar een volgende pagina wordt geklikt. Als de vragenlijst maar uit één pagina bestaat dan is dit niet mogelijk. De cliënt kan via dezelfde link in de e-mail op een later moment de vragenlijst verder invullen.

Informant

Deze persoon ontvangt eenzelfde uitnodiging via de mail om een vragenlijst in te vullen over de cliënt. Cliënten worden niet op de hoogte gesteld door Therapieland dat een informant wordt uitgenodigd voor een vragenlijst. Indien jij wil dat een cliënt hiervan op de hoogte is, dan raden wij aan om dit vooraf met de cliënt te bespreken.

Professional

Sommige vragenlijsten moeten door jou als professional worden ingevuld over de cliënt, bijvoorbeeld de HONOS. Na het verzenden van deze vragenlijst verschijnt in je dashboard de paarse knop ‘Door mij in te vullen vragenlijsten’. Klik op deze knop. Klik vervolgens op 'Start vragenlijst' om deze vragenlijst te starten. Er wordt geen e-mail uitnodiging gestuurd, je kunt direct de vragenlijst invullen. Na het afronden van de vragenlijst kun je weer terugkeren naar je vragenlijsten dashboard.

Uitslag bekijken

Zodra een vragenlijst is ingevuld ontvang jij een e-mail notificatie. Klik op de link in de e-mail of ga naar het Vragenlijstenportaal en klik in het overzicht op de blauwe link 'Bekijk uitslag' om de uitslag te bekijken. Cliënten hebben geen inzage in de ingevulde vragenlijsten en de uitslag. De uitslag is alleen inzichtelijk voor de professional die de vragenlijst heeft verzonden.

Tip: Je kunt het overzicht makkelijk sorteren door één of meerdere keren op de kolommen te klikken, bijvoorbeeld Ingevuld. Je kunt ook de zoekbalk gebruiken om een specifieke cliënt of vragenlijst te zoeken.

Normgroepen

Indien normgroepen beschikbaar zijn voor een vragenlijst kies je eerst via de paarse knop ‘Normgroepen’ de passende normgroep. Je kunt te allen tijde switchen van normgroep. Bij sommige vragenlijsten zijn geen normgroepen aanwezig en zie je direct de uitslag.

Dimensie

Bovenaan de pagina vind je een samenvatting. Onder de samenvatting staat de uitslag per dimensie weergegeven in cirkeldiagrammen. Als een vragenlijst meerdere keren wordt afgenomen dan is er bij de dimensies een voortgangsgrafiek beschikbaar. Klik op Toon voortgangsgrafiek om de grafiek uit te klappen. De resultaten van de follow-ups worden hier automatisch zichtbaar. Onderaan de pagina vind je alle items en de gegeven antwoorden.

Rapport downloaden

Het is mogelijk om een rapport van de uitslag in PDF te downloaden. Klik op de blauwe knop 'Download PDF'. Indien bij een vragenlijst normgroepen aanwezig zijn moet je eerst een normgroep selecteren voordat je het rapport kunt downloaden.

Het antwoord op jouw vraag niet gevonden?

Klik op de blauwe Support knop om contact met ons op te nemen of stuur ons een mail via info@therapieland.nl of info@gezondeboel.nl
Je kunt ons natuurlijk ook telefonisch bereiken, op werkdagen tussen 9.00 en 17.00u via 020-7712848 voor Therapieland of via 020-8545108 voor Gezondeboel.

Gewijzigd op:Wo, 29 Jun, 2022 at 2:02 PM

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.