In Hubspot heb je, zoals de naam al aangeeft, verschillende hubs met informatie die van belang is voor de verschillende teams van onze organisatie.
Er is een Marketing hub, een Sales hub en een Service hub. Verder staan hierin de contactgegevens van al onze klanten en heb je de mogelijkheid om rapportages te maken.
Een uitgebreide handleiding voor Hubspot is hier te vinden: Handleiding HubSpot & Younium basis processen
Contacts
Onder Contacts kun je de contactgegevens van een specifieke persoon opzoeken. Je kunt hier ook vinden aan welke organisatie (Company) deze persoon is gekoppeld.
De gegevens van organisaties vind je op de pagina Companies. Hier kun je de volgende dingen vinden:
- Achtergrondinformatie over de organisatie, zoals afspraken die zijn gemaakt over licenties en kortingen.
- Welke Customer Success Manager verantwoordelijk is voor deze organisatie.
- Welke contactpersonen aan deze organisatie zijn gelinkt
- Een link naar het Younium account van de organisatie, waar je informatie over deals en facturen kunt opzoeken.
- CSM en Sales tracken hier de e-mails die ze naar personen binnen deze organisatie hebben verstuurd en mails die vanuit de helpdesk worden verstuurd kun je hier ook terugvinden.
- Notities over de organisatie, bijvoorbeeld over speciale afspraken die zijn gemaakt.
- Taken die betrekking hebben op deze organisatie, bijvoorbeeld het deactiveren van accounts op een bepaalde datum.
Conversations
Onder Conversations vind je alle berichten die zijn binnengekomen in de Inbox waar jij toegang tot hebt. Je kunt de berichten filteren op Channel, bijvoorbeeld op e-mails en berichten uit de chatbot.
Hier vind je ook Snippets en Templates die jij in jouw communicatie kunt gebruiken. De Helpdesk heeft verschillende <hier nog link toevoegen: standaardantwoorden> op veelgestelde vragen opgeslagen als Snippet en gebruikt Templates voor antwoorden die tijdelijk veel voorkomen.
Marketing
Hier kan het marketing team onder andere campagnes inplannen en kunnen wij formulieren maken voor op de website of om te gebruiken in e-mails.
Sales
Hier vind je informatie die van belang is voor het Sales team, zoals proefaccount aanvragen en nieuwe deals
Verder vind je hier jouw taken en kun je nieuwe taken aanmaken.
Service
Hier vind je de helpdesk en support tickets, de kennisbankartikelen en verschillende feedback surveys. Voor meer informatie hierover kun je de volgende artikelen in de kennisbank bekijken:
- <link naar: helpdesk en support tickets>
- <link naar: supportpagina 2.0>
- <link naar: customer support survey>
Workflows
Hier kun je bepaalde automatiseringen instellen, zodat taken automatisch worden gedaan als een bepaalde trigger wordt geactiveerd. Meer informatie over workflows kun je vinden in de Handleiding HubSpot & Younium basis processen
Reports
Onder reports vind je verschillende tools om data te analyseren en de dashboard waar deze data wordt gepresenteerd voor de verschillende teams.