1. Helpdesk&Support
  2. Wegwijs voor Professionals

Vragenlijsten - wegwijs voor professionals

Op deze pagina vind je alle vragenlijsten die je kunt inzetten. Je kunt een vragenlijst versturen aan een nieuwe cliënt of er een toevoegen aan een bestaande werkmap. Het is niet mogelijk om een vragenlijst in te zien voordat je die verstuurt.

Vragenlijst versturen naar nieuwe cliënt

Om een vragenlijst te versturen aan een nieuwe cliënt maak je eerst een nieuwe cliënt en een nieuwe werkmap aan. Dit kun je doen vanaf de pagina Cliënten.

Bij stap 2 kun je vervolgens een vragenlijsten selecteren uit de lijst. Om een vragenlijst te zoeken op naam typ je de naam ervan in in het zoekformulier en klik je op enter om de zoekopdracht te starten.

Een selectielijst met twee namen van vragenlijsten.

Selecteer de gewenste vragenlijst door die aan te vinken en klik daarna op de blauwe knop "Verzend Uitnodiging" in de rechterkolom van de pagina om de uitnodiging te versturen.

Datum aanpassen of herhaling inplannen

Een vragenlijst wordt automatisch verstuurd op de datum waarop die wordt klaargezet. Je kunt dit aanpassen naar een datum in de toekomst. Het is ook mogelijk om een herhaling in te plannen voor een bepaalde vragenlijst. Je kunt dit doen door in de rechterkolom naast de naam van de vragenlijst op de drie puntjes te klikken.

Een rechthoekig veld met daarin de naam van een vragenlijst, een datum en een icoontje met drie zwarte bolletjes boven elkaar. Onder de rechthoek staat een blauwe knop met de tekst Toevoegen.Klik vervolgens op "Aanpassen". Er opent een apart scherm waarin je de datum waarop de vragenlijst moet worden verstuurd kunt aanpassen. 

Met de knop "Plan een herhaling" kun je extra datums toevoegen waarop de vragenlijst ook moet worden verstuurd.

Een formulier waarmee je de datum waarop een vragenlijst moet worden verstuurd kunt aanpassen. Er zijn verschillende velden waarin je een datum kunt selecteren en een knop met de tekst Plan een herhaling.

Vragenlijst toevoegen aan een bestaande werkmap

  • Klik op Cliënten.
  • Selecteer de desbetreffende cliënt.
  • Klik op Meer aan werkmap toevoegen.
  • Selecteer Alle vragenlijsten.
  • Kies de gewenste vragenlijst (en).
  • Scrol naar beneden en klik op de  knop toevoegen.

Een vragenlijst invullen

Jouw cliënt ontvangt een e-mail met een uitnodiging om de vragenlijst in te vullen.  Wanneer de cliënt op de knop in de e-mail klikt wordt die gevraagd om in te loggen op het platform en kan die daarna doorklikken naar de vragenlijst. De cliënt krijgt een korte introductie te zien en kan daarna beginnen met het invullen van de vragenlijst.

Tip: Een cliënt kan een vragenlijst pauzeren. De voortgang wordt opgeslagen wanneer je naar de volgende pagina gaat. De cliënt kan verdergaan met de vragenlijst door opnieuw op de link in de e-mail te klikken. Als de vragenlijst maar één pagina heeft is pauzeren niet mogelijk.

Een schermafbeelding van een uitnodigingsmail met de tekst: Hoi! Je hebt een uitnodiging voor Gezondeboel! Van:. Je bent uitgenodigd om te werken aan 1 behandeling. Er is ook een groene knop met de tekst Zie uitnodiging.

Vragenlijst in te vullen door een informant

Sommige vragenlijsten moeten worden ingevuld door een informant, zoals een ouder, een partner of een leerkracht. Deze persoon ontvangt dan ook een uitnodiging zoals hierboven beschreven. Een informant ontvangt, nadat diegene op de link in de uitnodiging heeft geklikt, een code via de mail waarmee de vragenlijst gestart kan worden.
Cliënten worden niet geïnformeerd over vragenlijsten die aan een informant verstuurd worden. 

Uitslag bekijken

Zodra een vragenlijst is ingevuld ontvang jij een e-mail notificatie, mits je dit ingeschakeld hebt. Klik op de link in de e-mail of ga naar de pagina Cliënten, selecteer daar de desbetreffende cliënt en zoek naar de vragenlijst in de werkmap. Onder de naam van de vragenlijst staat wanneer de vragenlijst werd voltooid en een knop 'Bekijken'. Klik op die knop om de resultaten te bekijken. 

Een schermafbeelding van een ingevulde vragenlijst uit een werkmap, met de naam van de vragenlijst, de datum waarop die is ingevuld en een blauwe knop met de tekst Bekijken.

Cliënten hebben geen inzage in de ingevulde vragenlijsten en de uitslag. De uitslag is alleen inzichtelijk voor de professional die de vragenlijst heeft verzonden.

Normgroepen

Indien normgroepen beschikbaar zijn voor een vragenlijst kies je eerst via de knop Normgroepen de passende normgroep. Klik in de kolom aan de rechterkant op de gewenste normgroep. Je kunt te allen tijde switchen van normgroep en je kunt normgroepen filteren. Dit doe je door in de linkerkolom een vinkje te zetten bij de normgroepen die je wil blijven zien. Bij sommige vragenlijsten zijn geen normgroepen aanwezig en zie je direct de uitslag.

Een schermafbeelding met een voorbeeld van verschillende normgroepen die je kunt selecteren.

Dimensie

Onder de samenvatting staat de uitslag per dimensie weergegeven in cirkeldiagrammen. Als een vragenlijst meerdere keren wordt afgenomen dan is er bij de dimensies een voortgangsgrafiek beschikbaar. Klik op Toon voortgangsgrafiek om de grafiek uit te klappen. De resultaten van de follow-ups worden hier automatisch zichtbaar.

Onderaan de pagina vind je alle items en de gegeven antwoorden.

Een schermafbeelding van vragenlijst icoontjes uit een werkmap met een label met de naam van een vragenlijst.

Je kunt ook in het cliëntenoverzicht direct op een vragenlijst klikken zoals hierboven weergegeven.

Uitslag downloaden

Je kunt direct vanaf de pagina met de uitslag de resultaten ook downloaden. Een tweede optie is om de hele werkmap te exporteren. Dit creëert een zip-bestand waarin ook de ingevulde vragenlijsten staan. Je kunt dan vanuit de map van het zip-bestand de vragenlijsten die je nodig hebt opslaan. Meer informatie over het downloaden van het dossier vind je in dit artikel: Dossier downloaden - voor Professionals

Wegwijs voor Professionals

Meer lezen over het gebruik van ons platform? Bekijk al onze wegwijs artikelen hier: Wegwijs voor Professionals

Het antwoord op jouw vraag niet gevonden?

Klik op de blauwe Support knop om contact met ons op te nemen of stuur ons een mail via info@therapieland.nl of info@gezondeboel.nl
Je kunt ons natuurlijk ook telefonisch bereiken, op werkdagen tussen 9.00 en 17.00u via 020-7712848 voor Therapieland of via 020-8545108 voor Gezondeboel.