1. Helpdesk&Support
  2. Wegwijs voor Professionals

Een cliënt uitnodigen zonder e-mailadres - wegwijs voor professionals

De optie om een cliënt uit te nodigen zonder e-mailadres is geschikt om met de cliënt samen, op locatie, een vragenlijst in te vullen.

Je kunt op twee manieren een werkmap voor een cliënt aanmaken:

* met een e-mailadres: Jouw cliënt kan dan inloggen op het platform om zelfstandig aan programma's te werken of vragenlijsten in te vullen.
* zonder e-mailadres: Jouw cliënt kan dan zelf niet inloggen.

scr_prof_clientenoverzicht_client_geenemail
In dit artikel bespreken we de werkwijze voor het uitnodigen van een cliënt zonder eigen e-mailadres. Wil je meer lezen over hoe je een cliënt kan uitnodigen om een account aan te maken bekijk dan het artikel "Nieuwe cliënt toevoegen".

Voor wie is deze manier van uitnodigen geschikt?

De optie om een cliënt uit te nodigen zonder e-mailadres is geschikt om met de cliënt samen, op locatie, een vragenlijst in te vullen.

Wanneer je een werkmap aanmaakt zonder e-mailadres kun je nog niet samen met de cliënt de opdrachten in programma's invullen. Dit kan op dit moment alleen door in te loggen op het account van de cliënt.

Uitnodigen zonder e-mailadres
scr_prof_clientuitnodigen_geenemail


Klik op "Cliënt toevoegen" en selecteer vervolgens "Nee" om een werkmap voor een cliënt aan te maken zonder e-mailadres. Klik daarna op "Verdergaan".

Vul in het uitnodigingsformulier de gegevens van jouw cliënt in. Voornaam, achternaam en geboortedatum zijn verplichte velden. Deze gegevens zijn nodig om de werkmap straks terug te kunnen vinden. Selecteer daarna de vragenlijsten die je wil toevoegen aan de werkmap van de cliënt. 

Wanneer je een werkmap aanmaakt zonder e-mailadres kun je uitsluitend een vragenlijst namens een client invullen, niet een programma. Als je een programma toevoegt kun je alleen de teksten lezen en de video's bekijken, maar geen opdrachten invullen.

Wanneer je alle gegevens hebt ingevuld kun je klikken op "Toevoegen" om de werkmap aan te maken. Je komt daarna direct in de werkmap van de cliënt terecht.

Een vragenlijst invullen

Wanneer je net een werkmap hebt aangemaakt heeft het systeem even tijd nodig voordat je de vragenlijst kunt starten. Het kan dus voorkomen dat je niet direct op de knop kunt klikken om de vragenlijst te openen.
Je kunt dit oplossen door de pagina te verversen. De vragenlijst staat daarna direct voor jou klaar.

Werkmappen die zijn aangemaakt zonder e-mailadres kunnen op dit moment alleen worden gedownload. Het is nog niet mogelijk om deze werkmappen te archiveren, maar dit zal op een later moment wel mogelijk worden. 

scr_prof_client_werkmap_geenemailWegwijs voor Professionals

Meer lezen over het gebruik van ons platform? Bekijk al onze wegwijs artikelen hier: Wegwijs voor Professionals

Het antwoord niet gevonden?

Stuur ons jouw vraag via info@therapieland.nl of info@gezondeboel.nl.
Je kunt ons natuurlijk ook telefonisch bereiken, op werkdagen tussen 9.00u en 17.00u, via 020-7712848 voor Therapieland of via 020-8545108 voor Gezondeboel.